Восьмого грудня відкритий урок виробничого навчання впевнено провела досвідчений майстер в.н. Чегодар Т.А. з учнями І курсу гр.№167, які опановують професію «Кухар, кондитер», з теми «Приготування котлетної маси з риби та напівфабрикатів з неї: котлети рибні Бужок, биточки».
Мета уроку полягала у навчанні першокурсників:
- правильно організовувати робоче місце;
- здійснювати поетапне виконання технологічного процесу приготування котлетної маси з риби та напівфабрикатів з неї, формування котлет рибних Бужок, биточків та оволодівати новими трудовими прийомами та операціями;
- дотримуватись санітарно-гігієнічних вимог та правил т\б;
- економно використовувати сировину, воду, електроенергію;
- розвивати самостійність, увагу, логічне мислення під час вирішення проблемних виробничих ситуацій;
- виховувати відповідальність, культуру спілкування із застосуванням технічних термінів, любов до обраної професії.
Під час вступного інструктажу учні пригадали набуті попередньо знання як теоретичні, так і практичні, впевнено вирішили деякі типові виробничі ситуації та налаштувалися на оволодіння новими трудовими прийомами й операціями щодо теми уроку, які вправно продемонструвала Тетяна Анатоліївна з одночасним їх коментуванням учнями.
Після того, як були вирішенні всі питання, підведений підсумок вступного інструктажу, учні приступили до індивідуального відпрацювання завдань, що полягали у набутті практичних умінь з розбирання риби на філе.
Далі учні готували рибний фарш.
Проте найважливіші технологічні операції, як порціонування, формування, панірування н\ф з риби та перекладання запанірованих н\ф у лотки, для багатьох виявилися не зовсім легкою справою. Майстер весь час слідкувала за діями учнів, фіксувала допущені помилки та надавала консультації щодо їх виправлення.
Всі учні групи старалися виконати практичне завдання найкращим чином і більшості це вдалося.
Урок професійно-практичної підготовки підходив до кінця і завершальним етапом став заключний інструктаж, під час якого Чегодар Т.А. проаналізувала роботу кожного учня, звернула увагу на краще виконанні завдання та не оминула допущенні помилки і їх причини, об’єктино (відповідно критеріям оцінювання) виставила оцінки, на які учні з нетерпінням чекали. Для більшості вони були приємними, адже двоє учнів отримали оцінки високого рівня, дев’ять – достатнього, троє – середнього, а троє учнів, які в цей день були у їдальні, шеф-повар ліцею оцінила також оцінками достатнього рівня.
Отже, мета уроку повністю досягнена Чегодар Т.А. через чітку організацію діяльності учнів упродовж уроку та професійну компетентність майстра виробничого навчання, яка любить свою професію.
Методист Л.Г. Баранюк
|