Робота на посівних агрегатах
Таку тему 27 березня відпрацьовували учні-третьокурсники під час відкритого уроку з досвідченим майстром виробничого навчання Поленком Михайлом Івановичем. Як і завжди майстер вдало залучив учнів до професійного навчання через мотивацію їх діяльності не тільки під час уроку, але й під час майбутньої трудової діяльності. Майстер запропонував учням перерахувати критерії високих врожаїв с.г. культур. Серед всіх названих учні вказали й такий як важливість підготовки агрегату до роботи у полі. Майстер також запропонував пояснити суть прислів’їв та пояснити як вони стосуються теми уроку: «День – рік годує» та «Посієш у грязь – будеш князь», «У ледачого руки не болять». Підсумувавши вислови, повідомив тему уроку і запропонував учням поставити мету, згідно якої будуть працювати на уроці. Учні з поставленим завданням справилися і відразу перейшли до обговорення тих завдань, які потрібно відпрацювати на уроці. Швидко пригадували призначення, будову та принцип роботи сівалки СЗС - 2.1, особливу увагу звертаючи на будову і робочий процес висівних агрегатів, способи регулювання норм висіву зерна і туків.
На питання, про те з яким трактором комплектують СЗС – 2.1, учні не тільки назвали клас трактора, але й дали його технічну характеристику. Також звернули увагу на те, що потрібно зробити трактористу перед виведенням в поле МТА для посіву, тобто, повідомили про щозмінне технічне обслуговування трактора та сівалки.
Майстер розподілив учнів на ланки, повідомив завдання і критерії їх оцінювання, провів інструктаж з техніки безпеки на робочому місці. Учні ознайомилися з інструкційними картками, поставили підпис у журналі реєстрації інструктажів з ТБ, підготували робоче місце та приступили до виконання практичних завдань під безпосереднім контролем Поленка М.І..
По закінченню виконання кожним учнем практичних завдань, майстер ретельно перевірив якість їх виконання, звернув увагу на допущені помилки та причини їх допущення, об’єктивно оцінив навчальні досягнення кожного не тільки за кінцевим результатом, а й за процесом його досягнення. Майже 70% учнів якісно виконали завдання та отримали оцінки достатього рівня.
Під час обговорення проведеного відкритого уроку, члени методичної комісії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» зійшлися на спільній думці: урок проведений майстром виробничого навчання Поленком Михайлом Івановичем на високому методичному рівні.
Методист Баранюк Л.Г.
|