Перший відкритий урок
Перший відкритий урок у своєму житті провів молодий спеціаліст майстер виробничого навчання Лахтіонов Віктор Васильович з групою третьокурсників, які опановують важливу регіональну професію «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» 26.03.2015 року.
Тема уроку, яку опрацьовували учні, дуже важлива в сучасних умовах ведення сільського господарства. Щоб спонукати учнів до активного відпрацювання теми «Робота на агрегатах для підготовки та внесення добрив» та набуття необхідних практичних умінь, майстер вміло провів мотивацію навчальної діяльності учнів, процитувавши вислів К.А. Тімірязєва: «Мистецтво землеробства зосереджено в одній точці – в харчуванні рослин. Недоїдання людей починається з голодування рослин... Тому уміння і навички, що відпрацьовуватимуться на уроці, принесуть не тільки особисту матеріальну користь, але й велику користь у підживленні сільськогосподарських рослин, продукти переробки яких забезпечують харчування людства». Вступний інструктаж пройшов організовано. Учні пригадували не тільки вивчений попередньо теоретичний матеріал, але й певний життєвий досвід та швидко й чітко давали відповіді на різні запитання.
Після пригадування раніше набутих знань та інструктажу з техніки безпеки, групу розподілено на дві підгрупи, кожна з яких виконувала конкретне завдання: перша здійснювала підготовку трактора Т-150К, тобто щоденне технічне обслуговування.
Друга підгрупа готувала МВУ-8 до внесення мінеральних добрив.
Майстер та два, незалежно обрані, бригадира уважно слідкували за діями кожного учня та спільною діяльністю членів підгруп у якісному виконанні. Таким чином впроваджувалася інтерактивна технологія – навчання в малих групах.
Підготовлений до роботи Т-150К учні першої підгрупи під’єднали через гідравлічні виводи з МВУ-8 через гідравлічні шланги та гальмівний пневматичний шланг с.г. машини з’єднали з пневматичним клапаном трактора.
Друга підгрупа з’єднала електросистеми трактора та МВУ, перевіряла дію гідроелектро- та пневмосистеми.
Далі учні здійснили під керівництвом майстра переїзд на навчальний полігон, де відпрацьовували вправи водіння агрегату з внесенням умовного добрива.
Час уроку виробничого навчання сплинув. Лахтіонов В.В. звернув увагу на допущені певні помилки, вияснив разом з учнями причини їх виникнення та шляхи подолання.
Також проаналізував діяльність та навчальні здобутки кожного учня, які цього дня виявилися гарними для більшості учнів групи, що завзято та з відповідальністю працювали. Члени МК «Тракторист–машиніст с.г. виробництва» відзначили, що урок проведений методично вірно та досяг повністю мети. Майбутні випускники якісно оволоділи професійними знаннями та уміннями на даному уроці виробничого навчання та мають можливість відшліфувати їх незабаром під час переддипломної практики.
Методист Баранюк Л.Г.
|