З п’ятнадцятого березня по 15 квітня 2014 р. в ліцеї проводився місячник методичної роботи МК «Тракторист-машиніст с.г. виробництва». Робота з підготовки до місячника розпочалася завчасно. Був розроблений графік, першим етапом якого було створення стінної газети та випуск методичного бюлетеня.
Голова МК Булаш С.А. першим провів відкритий урок з предмету професійно-теоретчного навчання «Трактори» і став прикладом для всіх членів своєї методкомісії, провівши на високому науково-методичному рівні урок з теми «Диференціали та кінцеві передачі трактора» в групі №157.
http://kazankapal.at.ua/news/diferenciali_ta_kincevi_peredachi_traktora/2014-04-10-114
Вдало та емоційно врівноважено, з врахуванням психологічних особливостей учнів, провів відкритий урок виробничого навчання молодий та перспективний майстер Соляник А.О. у групі першокурсників з теми «Вивчення та освоєння прийомів проведення дефектування робочих органів ґрунтообробних машин».
Якісно вмотивована подача завдань, досконале використання КМЗ та ІКТ спрямували знання та попередньо набуті практичні уміння учнів на їх якісне професійно-практичне навчання по освоєнню прийомів проведення дефектування робочих органів ґрунтообробних машин: ПЛН-4-35, КРН-5,6 та КПС-4.
Майстер Соляник А.О. слідкував за роботою учнів, здійснюючи особистісно орієнтований підхід, консультував окремих у проблемних ситуаціях. Як результат, всі учні вчасно впоралися із завданнями та під час заключного інструктажу самі називали допущені помилки та їх причини і як результат - 56% учнів отримали оцінки достатнього рівня та 44% - середнього.
Також впевнено провів відкритий урок Береговий В.Г. з учнями ІІІ курсу групи №149 з теми «Система мащення автомобіля» професійно-теоретчної підготовки професії «Водій автотранспортних засобів».
Внутрішньопредметні та міжпредметні зв’язки, а також зв’язок з певним життєвим досвідом учнів, презентація з анімацією, натуральні зразки деталей сприяли активізації пізнавальної діяльності учнів на уроці. Зміна різних форм навчальної роботи, з врахуванням елементів інноваційних педагогічних технологій, позитивно вплинули на засвоєння теми уроку. Урок повністю досяг дидактичної мети. В результаті майже 50% учнів групи отримали оцінки достатнього рівня та 28% - середнього.
Справжнім випробуванням професійно-практичної компетентності майбутніх водіїв для учнів випускної групи №149 став урок з теми «Водіння автомобіля по бездоріжжю».
Відкритий урок досвідчений майстер Олександр Миколайович Чижов підготував та провів кваліфіковано.
10 квітня Драгульов Сергій на відкритому уроці якісно продемонстрував навички керування автомобілем по грунтовій дорозі (після дощу), на крутих поворотах, підйомах та спусках, подолання броду.
Майстер в.н. Чижов О.М. уважно слідкував за кожним рухом не тільки рук та ніг , але й міміки обличчя учня, толерантно впливав на формування його моральних якостей як відповідальність, уважність, наполегливість, вміння стримувати емоції. Драгульов С. якісно відпрацював всі практичні вправи та отримав 10 балів.
В рамках місячника методичної роботи МК «Тракторист-машиніст с.г. виробництва» проведені відкриті позаурочні заходи. Перший захід з професії «Водій автотранспортних засобів» якісно організував та провів викладач Береговий В.Г. з учнями-випускниками групи №149.
Розважально-пізнавальна гра «Зрозумій мене» викликала жваву діяльність не тільки членів двох команд, які завзято змагалися, але й вболівальників. Особливо всім сподобалися конкурс «Пантоміміка» та «Назви мене», коли учням пропонувався набір певних частин та вузлів автомобіля, які потрібно назвати та зазначити їх призначення.
Компетентне журі визначили команду-переможця, члени якої отримали призи.
Впровадження інноваційних технологій навчання і виховання постійно здійснюється не тільки на уроках, але й у позаурочних заходах. Прикладом є захист учнівського проекту на тему «Видатні механізатори нашого селища», який створив Драгульов Сергій під керівництвом майстра в.н. Пашкової С.А..
Юнак дослідив життєвий та трудовий шлях Героя соціалістичної праці, кавалера трьох орденів Трудової слави Нікуліна Анатолія Даниловича, починаючи від самого народження. Всі присутні дізналися про те, Анатолій Данилович закінчив Широколанівське ПТУ, після роботи на Цілині, з часом закінчив курси з експлуатації комбайна «Дон» у Казанківському СПТУ№41, а через десяток років вже був наставником учнів ліцею, які проходили виробничу практику і з роками стали також відомими механізаторами. Тепер їх діти навчаються у ліцеї на І – ІІІ курсах. Всі присутні на заході дізналися про те, що майстер в.н. Пашкова С.А. є донькою Нікуліна А.Д., учень групи №149 Соловйов Іван є його онуком.
В заключному слові Драгульов С. повідомив, що хоче бути схожим на славного трудівника Казанківщини Нікуліна А.Д. і запевнив, що доб’ється трудового успіху.
Заключним акордом у роботі місячника методичної роботи членів МК «Тракторист-машиніст с.г. виробництва» стало проведення інтелектуальної гри «Розумні та розважливі механізатори», яку організували та провели на високому науково-методичному рівні майстри виробничого навчання Шельмах В.М. та Соляник А.О..
Проведена гра між командами учнів груп №156 та №157 І курсу, з погляду педагогіки, мала велике значення як могутній виховний засіб, що об’єднав учнів, показав істинне обличчя підтримки один одного.
Силу волі до перемоги своєї команди проявили Сапінський Павло та Дедишко Броніслав, впевненість у набутих знаннях та практичних уміннях продемонстрував Фурсов Павло, а неперевершене прагнення до перемоги та бійцівський характер виявив Возняк Юрій.
Компетентне журі уважно слідкувало за виконанням всіх умов гри, якісно аналізувало відповіді учнів та чітко оцінювали відповіді учасників гри та учнів-вболівальників.
Хоч і перемогла з невеликою різницею в балах команда групи №156, але більшою перемогою стали колективізм, розуміння один одного, бажання принести користь іншим.
Методист Л.Г. Баранюк
|