На педагогічні читання 19 січня зібралися члени методичної комісії «Тракторист-машиніст с.г. виробництва». Викладач та майстри виробничого навчання підготували цікаві виступи з теми, що безпосередньо стосувалася застосування інноваційної педагогічної технології розвивального навчання як шляху розвитку особистості учня – майбутнього конкуренто спроможного робітника.
Як і годиться, першою розпочала виступ голова методичної комісії Пашкова С.А. з питання про важливість інноваційної педтехнології розвивального навчання, яка ґрунтується на розвитку не тільки розумових та практичних можливостей, але й світогляду учня. Світлана Анатоліївна вважає, що викладачі та майстри виробничого навчання повинні, через якісно продуману підготовку кожного етапу уроку, створювати умови для саморозвитку та самореалізації учнів, розкриття їх особистісних якостей, що забезпечує здатність приймати нестандартні рішення, творчу практичну діяльність, успішне просування в професійному становленні. Для реалізації цих завдань педагог повинен любити свою професію, учнів, постійно працювати над самовдосконаленням і все це, помножене на професійний обов’язок, дасть позитивний результат - якісно підготовленого випускника ліцею - майбутнього конкуренто спроможного робітника.
Викладач предметів професійно-теоретичної підготовки з професії «Водій автотранспортних засобів» Береговий В.Г. підкреслив важливість уміння педагога розробляти завдання на розвиток самостійності у судженнях та діях учня, творчого мислення, формування світогляду, викликають бажання вчитися, а також навів приклади таких завдань.
Володимира Григоровича підтримав майстер в.н., який має педагогічне навантаження з предмету «Трактори», Соляник А.О.. Адже наведені приклади розроблених та застосованих різнорівневих та творчих завдань, що впливають на пізнавальний інтерес учнів, ціннісні орієнтири, позитивні внутрішні установки, зумовлюють якісне оволодіння професію та допомагають долати байдужість до навчання частини учнів.
Досвідчений майстер в.н. Поленок М.І. звернув увагу на те, що всі, хто займаються справою навчання та виховання підростаючого покоління, повинні пам’ятати, що у розвивальному навчанні центральною фігурою, від якої залежить успіх, є не педагог, а є учень. Тому особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця, мотивація їх навчальної діяльності, застосування проблемних питань та виробничих ситуацій розвиток їх мислення, пам’яті, уваги, сили волі забезпечують кінцевий результат – підготовка конкурентоспроможного робітника на сучасному ринку праці.
Коваленко О.Б. звернув увагу на те, що поряд з навчальними цілями потрібно не забувати про виховні. Потрібно постійно виховувати культуру спілкування, слідкувати за умінням учнів застосовувати технічні терміни, проявляти терпимість та толерантність один до одного.
Члени методичної комісії прийняли рішення щодо продовження роботи над загальною темою педагогічних читань за напрямками:
- Залучення учнів до процесу пізнання нової навчальної інформації, її аналізу та застосування з метою формування активного, самостійного, творчого мислення учня, поступового переходу на цій основі до самостійного навчання.
- Всім членам методкомісії розробляти та застосовувати проблемні завдання, виробничі ситуації, що спонукають учнів до пізнавальної діяльності, активізації мислення, уваги та уяви та розвиток вміння робити незалежні висновки.
- На уроках більше застосовувати інтерактивні форми навчання ( робота в парах, малих групах), які сприяють розвитку культури спілкування та поваги, подоланню байдужості та егоїзму окремих учнів.
- Членам методичної комісії обов’язково здійснювати особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця, враховуючи їх психологічні особливості та мотивуючи їх навчальну діяльність, сприяти формуванню впевненості, власної самооцінки та системи стосунків рівності з ровесниками.
Методист ліцею Л.Г.Баранюк
|