Відкритий урок з основ галузевої економіки та підприємництва
Відкритий урок з основ галузевої економіки та підприємництва, побудований на інтерактивній технології навчання, на високому науково-методичному рівні провела досвідчений викладач, спеціаліст вищої категорії Шупрудько Т.О. з теми «Підприємництво у системі ринкових відносин».
Мета уроку полягала у формуванні знань учнів про підприємництво, бізнес, людину-підприємця, види підприємницької діяльності; з’ясуванні значення діяльності підприємців для суспільства; розвитку вміння працювати з різними джерелами інформації, аналізувати та порівнювати, узагальнювати та робити висновки, коректно висловлювати свою точку зору.
Мета уроку повністю досягнена через майстерне застосування різних форм організації діяльності учнів (парна, групова, індивідуальна), презентації, розроблених схем дидактичного роздаткового матеріалу, інтерактивних вправ на розвиток критичного та креативного мислення.
Урок розпочався потужно з актуалізації опорних знань та умінь учнів, які протягом 2хв. виконали вправу «Розірвана шпаргалка» та за 1хв., шляхом взаємоперевірки, виявили рівень попередньо набутих знань, від яких залежало опанування нової теми. Про тему уроку учні дізналися після виконання інноваційної вправи, на розвиток креативного мислення, «Картинна галерея».
Крок за кроком учні опановували питання про суть, ознаки та види підприємництва в системі ринкових відносин, вигоди суспільства від підприємництва, а також про підприємця та його ділові якості через виконання вправи «Портрет успішного підприємця», якого наділяли найкращими моральними якостями та застерігали від жадібності і ліні, шкідливих звичок, що викликало позитивні емоції.
Учні Співак Олександр, Сідоров Валерій та Пустовий Олександр підготували попереджуючі завдання про видатних підприємців світу, України, Казанківщини та значення їх діяльності для суспільства.
На питання про те, чи всі люди можуть стати підприємцями та, що треба зробити, щоб бажання «стати підприємцем» перетворилось у реальність, викладач ознайомила учнів зі ст.42 Конституції та п.1 ст.50 Цивільного кодексу України, умовами реєстрації фізичної особи як приватного підприємця.
Узагальнення вивченого матеріалу викладач запропонувала здійснити через аналіз вірша «Про бізнесмена Семена», поставивши завдання: записати в зошити всі економічні терміни та поняття, які прозвучать у вірші та з’ясувати, чому у Семена не вдався бізнес?
Урок добігав до кінця. Викладач разом з учнями підвела підсумок засвоєння нової теми шляхом де брифінгу. Всі юнаки отримали оцінки за навчальні досягнення: високого рівня – 14%, достатнього – 21%, середнього -65%.
Методист Л.Г. Баранюк
|