У продовж тижня хімії та біології викладач вищої категорії Коноваленко Наталія Михайлівна провела на високому рівні відкритий урок з хімії з учнями І курсу гр.№161, які опановують професію «Кухар». Тема уроку «Ферум - представник металічних елементів побічних підгруп. Властивості заліза, добування, застосування, значення в життєдіяльності людини».
Початок уроку був трохи незвичним, адже на столі стояла скринька, в якій знаходився предмет, виготовлений з простої речовини, яку вивчатимуть на уроці. А щоб швидше дізнатися про яку речовину йтиме мова, Наталія Михайлівна запропонувала бліц-турнір та читання шифрограми. Учні швидко зрозуміли, що мова буде йти про залізо.
На протязі уроку викладач формувала в учнів уявлення про хімічний елемент Ферум і його просту речовину – залізо, про фізичні та хімічні властивості, які вдало практично продемонструвала нескладними дослідами.
Також у впродовж уроку наполегливо розвивала вміння учнів пояснювати властивості заліза, розкрити значення Феруму в живому організмі та значення простої речовини заліза в розвитку господарства країни. Учні відповідали на запитання, склали «асоціативний кущ» та пригадали прислів’я, приказки й легенди, які асоціюються з терміном «залізо», повідомили пізнавальний матеріал про незвичні форми заліза та його сполуки, які зустрічаються в природі (метеоритні дощі, Кутубова колона в м.Делі, Криворізький залізорудний басейн). Цьому сприяли не тільки міжпредметні зв’язки, зв’язок з професією, а й яскрава презентація.
Також учні усвідомили, що застосування заліза ґрунтується на його властивостях і дали повну відповідь на питання:
- Що було б, якби Ферум зник на Землі?
Під час узагальнення та систематизації знань учні виконали вправу «Лови помилку», яка підсумувала результат роботи учнів на протязі уроку.
Цього дня більшість учнів отримали оцінки достатнього рівня, а Губа Любов та Мусюхіна Анастасія – високого. Отже, попередньо запланована дидактична мета, повністю досягнена впродовж уроку.
Методист Л.Г.Баранюк
|