31.10.2017р. досвідчений викладач Сосненко Олена Олександрівна провела відкритий урок з учнями своєї групи №167 надзвичайно цікавий урок, тема якого «Змочування. Капілярні явища».
Викладач гармонійно пов’язала знання учнів з попередньо вивченої теми про агрегатні стани рідин, поверхневий натяг, сили, які його створюють та вплив на нього температури і нової теми, логічно поставивши запитання про те, що учні вже знають або спостерігали явище змочування та капілярні явища.
Кагдіна Ірина навела вдалий приклад явища змочування пір’я домашніх птахів.
Явище змочування викладач продемонструвала дослідом, який переконав учнів у тому, що одні і ті ж речовини ведуть себе по-різному в залежності від поверхні,на якій вони знаходяться та підвела учнів до узагальнення про змочуючі і незмочуючі рідини, які залежать від величини поверхневого натягу між рідиною та поверхнею твердого тіла.
Крок за кроком учні опановували фізичні поняття «меніск», «крайовий кут змочування», «капіляри», а цьому сприяли майстерно проведені досліди та відео презентація.
Тому учні швидко дали правильні відповіді на питання:
- Від чого залежить висота підйому рідини по капіляру?
- Чому вода піднімається по тонких трубках і має ввігнутий меніск, а масло опускається нижче його рівня та має опуклий меніск?
Також постійна взаємодія викладача й учнів сприяла виведенню формули висоти підняття рідини в капілярах за законом Жюрена, за якою учні розв’язали задачу. Про застосування капілярних явищ повідомила Удод Діана, підготувавши попереджуюче завдання із запитаннями до учнів і це є свідчення педагогічної майстерності педагога..
Про результат засвоєння нової теми під час уроку свідчать оцінки учнів: 50% отримали оцінки достатнього рівня та 50% - середнього.
Методист Л.Г. Баранюк
|