05.11.2013р. досвідчений майстер виробничого
навчання Ярошенко Анна Анатоліївна провела відкритий урок виробничого навчання
з професії «Діловод» на тему: «Створення діаграм і графіків». Урок виробничого
навчання став логічним продовженням
теоретичного уроку з предмету «Інформаційні технології в діловодстві».
Майстер вдало сформувала дидактичну мету уроку, яка полягала у поглибленні
набутих знань, розвитку, закріпленні навиків роботи ЕТ Еxcel зі створення діаграм і
графіків у електронній таблиці та вдосконаленні
роботи на ПК.
Щоб залучити учнів до активної роботи на протязі уроку,
майстер використала інноваційну педагогічну технологію – технологію ігрового навчання.
Через мотивацію навчальної діяльності запропонувала учням уявити кабінет у
вигляді корабля, на якому учні попливуть до Єгипту в пошуках скарбу. Постало
запитання: Чому саме до Єгипту? Відповіді були різноманітні і лише коли учні
розглянули діаграму про країни світу, що мають найбільші запаси золота, всім
все стало зрозумілим. Щоб отримати карту подорожі, необхідно було виконати
завдання теоретичного та практичного характеру, серед яких є такі як :
-
відкрити
редактор електронних таблиць МS Еxcel;
-
перейменувати
«Лист 1» на «Кругова діаграма» та побудувати кругову діаграму за даними…;
-
перейменувати
«Лист 2» на «Гістограма» та побудувати гістограму вартості 1г. золота на
Міжнародному ринку на протязі місяця;
-
створити
графік коливання курсу валюти за рік за наведеними даними.
Отримавши
карту та здійснивши фізкультурну хвилинку, з гарним настроєм учні продовжили
виконувати завдання, такі як: набирання таблиці з продажу єгипетських сувенірів
й обчислення % їх реалізації за формулою та побудови кругової діаграми
відображення даних таблиці. Після перевірки виконаних завдань, учні приступили
до виконання наступних з ускладненням даних для виконання. Так учні дійшли до
найбільших скарбів Єгипту – піраміди
Хафра, а в цей час урок виробничого навчання добігав до кінця. Майстер
поставила запитання про те, чи отримали задоволення учні від пошуку найбільших
скарбів світу, виконуючи практичні завдання. Учні висловлювали думки про те, що
виконуючи покроково завдання, навчилися швидко створювати електронні таблиці в
системі МS Еxcel, будувати кругову та стовпчикову діаграму, гістограму,
графіки і для них це важливіше, ніж приманливі скарби піраміди Хафра, на які до того ж немає права
ніхто зазіхати, бо це історична реліквія…
Методист Л. Г. Баранюк
|