Методист ліцею Баранюк Л.Г. організувала та провела ІІ етап семінару-практикуму «Технологія креативного навчання» з теми: «Педагог нової формації або креативна особистість педагога», метою якого було розкриття суті визначення поняття «креативна особистість педагога»; з’ясування головних компонентів, що впливають на формування педагога нової формації; визначення його основних критеріїв професіоналізму.
Семінар-практикум складався з двох частин. Під час першої частини методист в доступній формі, за допомогою цікавої презентації та наданих буклетів, допомагала колегам усвідомити істину про те, що особистісні якості педагога надають процесу навчання ціннісно-значущу спрямованість і своєрідність впливу через індивідуальну культуру спілкування, поведінку, почуття. Від того, як учень сприймає педагога, залежить його ставлення до навчання та навчального закладу. Педагог нової формації виступає як режисер міні-вистави, що народжується безпосередньо у навчальному кабінеті. Саме в такій діяльності стають реальними якісні зміни в педагогічному мисленні педагогічних працівників, відбувається інтенсивний розвиток їхніх творчих здібностей.
Наближення до діяльності педагога нової формації, здійснювалося через практичну частину, під час якої педагогічні працівники виявляли власний рівень швидкості та гнучкості мислення, логічності думок, розсудливості та дотепності, що є ознаками креативного мислення. Педагогічні працівники так захопилися роботою, що не помітили як запланований, для проведення семінару, час давно скінчився. Було добре помітно, що всім цікаво та приємно спілкуватися і почути думку не схожу на свою.
В кінці семінару-практикуму методист підсумувала результати практичної роботи та зробила висновок: усвідомлена професійна діяльність неодмінно супроводжується змінами у структурі креативної особистості педагога. Відбуваються посилення та розвиток таких якостей як оптимізм, сміливість, впевненість, що сприяють і навіть руйнують застарілі структури, що не беруть участі в цьому процесі. Усвідомлена професійна діяльність повинна проявлятися у формуванні професійної самосвідомості, педагогічної спрямованості, креативного мислення, у розвитку педагогічно важливих якостей, оволодінні педагогічним досвідом. Формування креативної особистості педагогічного працівника повинно відбуватися через його творче зростання, що починається з роботи у творчій лабораторії.
|