Проблема розвитку творчого мислення учнів є особливо актуальною в наш час. Адже саме зараз, як ніколи, нашій країні потрібні люди, здатні приймати нестандартні рішення, які вміють творчо мислити. На жаль, доволі часто навчання зводиться в основному до запам’ятовування і відтворення набутих знань та прийомів практичних дій, типових способів розв’язування завдань.
Щоб змінити ситуацію, в ліцеї була створена в 2013р. творча група однодумців з проблемного питання: як навчити учнів мислити та вирішувати проблеми незвичними (нетрадиційними) способами?
Члени творчої групи в ході роботи створили певні напрацювання. Методист ліцею, на підставі узагальненого матеріалу, розробила заняття семінару-практикуму на тему: «Методи розвитку креативного мислення учнів», який провела 26.05.2014р..
Методист запропонувала членам творчої групи донести педагогічному колективу свої основні ідеї, щодо кращого розуміння колегами суті креативних можливостей кожної людини, відповідних методів навчання, не допущення помилок під час розвитку в учнів креативного мислення.
Щоб підсилити ефективність роботи, запропонувала переглянути, розроблені нею, презентацію та буклети, в яких розміщений стислий і чіткий матеріал про креативні можливості кожної людини, креативні методи навчання та найпоширеніші помилки, які допускають І П П під час розвитку креативності.
Під час виконання практичної частини всі учасники вчилися визначати показники власної креативності (за Дж.Гілфордом): швидкість думки - кількість ідей, що виникають за одиницю часу; гнучкість думки - здатність перемикатися з однієї ідеї на іншу; оригінальність - генерувати ідеї, що відрізняються від загальноприйнятих поглядів; вирішувати проблеми; удосконалювати об’єкти, явища, технології, додаючи деталі.
В кінці семінару-практикуму методист підсумувала, що важливим моментом, який зрушить з «мертвої точки» розвиток креативного мислення учнів, є початок творчої діяльності, яка за словами російського психолога С.Л. Рубінштейна: «…вимагає від людини певної творчості, напруги зусиль, наполегливості в досягненні мети».
На завершення учасники семінару-практикуму отримали домашнє завдання:
1). Кожному скласти не менше п’яти завдань на розвиток креативного мислення учнів.
2). На наступному засіданні методичної комісії обговорити й поділитися вже наявними та створеними найбільш вдалими завданнями на розвиток креативного мислення особистості (задачами, вправами, проблемними ситуаціями).
3). Зразки різних видів кращих завдань членів МК оформити збіркою та використовувати у подальшій педагогічній діяльності.
Методист Л.Г.Баранюк
|