Семінар-практикум
Розвиток критичного мислення - прогресивна інноваційна технологія навчання – це тема семінару-практикуму, який проводився 09.06.2016р..
Така тема вибрана невипадково і методист ліцею Баранюк Л.Г. правильно поставила питання, вирішення яких сприяли спільному визначенню членами педагогічного колективу пріоритетів упровадження й розвитку критичного мислення учнів під час навчання у ліцеї.
Методист наголосила на тому, що виховання учня як особистості мислячої, самостійної, творчої - соціальне замовлення сучасного суспільства. Уміння працювати з інформацією упродовж життя: здобувати її, переробляти, застосовувати для індивідуального розвитку і самовдосконалення, уміння спілкуватися повинно стати невід’ємною рисою життя людей ХХІ століття і цьому повинні навчити підростаюче покоління ми - педагоги.
Упродовж семінару-практикуму були встановлені найважливіші ознаки критичного мислення та чим критичне мислення відрізняється від звичайного.
Через обговорення у малих групах, була встановлена життєва необхідність розвитку критичного мислення учнів, що полягає:
- в новаційній значущості такої роботи, що простежується у характері взаємовідносин всіх учасників педагогічного процесу;
- на уроці створюється особлива атмосфера взаємодовіри, взаємоповаги;
- використовуються стилі спілкування на основі партнерства та захоплення спільною творчою діяльністю;
- педагог не навчає, виховує чи розвиває, а співпрацює з учнями, навчаючись і самовдосконалюючись разом з ними.
Також спільно були визначені п’ять складових критичного мислення:
- Критичне мислення — мислення самостійне.
- Інформація є відправним, а не кінцевим пунктом критичного мислення.
- Критичне мислення починається з постановки питань і з’ясування проблем, які потрібно розв’язати.
- Критичне мислення прагне до переконливої аргументації.
- Критичне мислення - це мислення соціальне, що вимагає від педагога застосовування інтерактивних методів: парну й групову роботу, дискусії й дебати, проекти й письмові роботи.
«Основне завдання викладача чи майстра в.н., який навчає учнів мислити критично, - це навчити їх ставити запитання та формулювати проблеми, тому що вміння розв’язувати проблеми - шлях до досягнення мети, шлях до успіху» - така думка Булаша С.А., голови методичної комісії «Тракторист-машиніст с.г. виробництва», яка стала першочерговим завданням для педагогічного колективу.
Підводячи підсумки семінару-практикуму, методист зазначила, що сьогодні вже неможливо навчати традиційно: у центрі навчально-виховного процесу має бути учень. Від його творчої активності на уроці, вміння доказово міркувати, обґрунтовувати свої думки, вміння спілкуватися з педагогом, учнями, залежить успіх у свідомому опануванні навчальної програми предмету, професії. Тому усім нам слід пам’ятати, що після закінчення ПТНЗ випускники повинні стати повноправними людьми, готовими до усіх труднощів дорослого життя, здатними вижити й бути успішними, а допоможе у цій справі впровадження педагогічної технології розвитку критичного мислення.
Член методичної ради ліцею
Шупрудько Т.О.
|