«Психологічні
особливості сучасного учня» -
тема семінару, який 15 листопада провела методист з педагогічним колективом
ліцею.
Тема семінару
невипадкова, а є актуальною через те, що в ХХІ ст. швидко змінюються соціальні та економічні
умови життя, змінюється саме суспільство, набувають змін і соціальні норми, які
діють у ньому. Динамічне перетворення у суспільстві, хиткість та
невпорядкованість умов існування, характерне зростанням напруженості у
громадян. Це стосується в першу чергу учнів ПТНЗ, частина яких у 15 – 16 років
розпочинає навчання з нової сторінки. Вони повинні за три роки отримати
професійну підготовку та закінчити навчання на отримання атестату повної
середньої освіти. Новий учнівський та педагогічний колективи, нові умови
та правила навчання й проведення
дозвілля впливають на їх психічний стан та поведінку. Досить часто між учнями виникають конфліктні
ситуації, порушуються правила і норми навчання та проживанння в гуртожитку. Тому
виникла необхідність колективно вирішити проблему про особливості психічного
стану сучасних учнів, що дає змогу прогнозувати поведінку особистості підлітка
та планувати подальшу взаємодію з ними.
До семінару
педагогічні працівники готувалися завчасно, адже у річному плані роботи ліцею
цей вид колективної роботи був запланований саме на листопад. Опрацювавши список рекомендованої літератури,
підготовлений бібліотекарем ліцею Воляницькою Т.І., педагогічні працівники
прагнули донести до колег важливість наукових даних сучасних вчених-психологів,
дані про свої спостереження, за поведінкою учнів, які втратили інтерес, а отже
й успіх у навчанні ще в стінах школи і несуть в собі потенційну погрозу
асоціальної поведінки, тому що таку поведінку вони розглядають як єдино
можливий спосіб соціалізації.
Активними
учасниками семінару були молодий викладач історії Федоренко С.М., викладачі
фізики й української мови Воловенко К.Е. та Степанова С.В., які мають стаж
педагогічної діяльності понад 30 років, а також майстер виробничого навчання
Пашкова С.А., старший майстер Бондар О.В.. Педагоги розкривали питання про особливості
контингенту учнів ПТНЗ, типові акцентуації характеру, методику контактної
взаємодії з підлітками.
Заступник директора з
НВих.Р Сізоненко Н.О. поділилася багатим
досвідом виховної роботи з учнями, загостривши увагу на тому, що для підвищення ефективності
навчальної діяльності сучасних учнів сучасному педагогу необхідно вміти об’єктивно оцінювати їх психологічні
особливості, тактовно допомогти учню визначити свій життєвий шлях.
У роботі
семінару взяла участь практичний
психолог Долженко І.Ф., яка провела тестування педагогічних працівників на
виявлення рівня знань з психології та виховної роботи з учнями, здатними
проявляти асоціальну поведінку.
Важливий матеріал про типові педагогічні
помилки у «перевихованні» підлітків з відхиленнями у поведінці надала викладач
бухгалтерського обліку Дика О.М..
Підсумком семінару стали чітко
визначенні чинники, які впливають на психічні стани учнів ліцею, головні джерела і причини напруженості у динаміці їх психічних станів.
Створені спільні рекомендації щодо виявлення
та вивчення психічних станів учнів ліцею, які тісно пов’язані з їх
індивідуальними особливостями, допоможуть
І П П прогнозувати поведінку
особистості підлітка, його розвиток та самозростання.
Методист Л.Г.Баранюк
|