І в теперішній час виправдовується стара істина,
що творчий учитель формує творчий колектив. Саме до такої категорії вчителів
належить Коноваленко Н.М., викладач хімії та біології Казанківського ПАЛ, яка
вже більше 30 років до кожного уроку підходить творчо. Під час проведення
відкритого уроку 16.12.2013 р. з хімії у 155 групі (ІІ курс), присутні мали
можливість спостерігати, як з самого початку
його проведення формувалася тісна співпраця учнів і вчителя: вільна,
творча, актуальна, спільна.
Одним
із видів нестандартної роботи був початок уроку, який розпочався словами Генрі
Форда: «Зібратися разом – це початок,
Триматися
разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!»,
та налаштовував учнів на успіх.
Для активного усвідомленого засвоєння
нового матеріалу та щоб урок був плідним, Наталя Михайлівна пропонувала учням
з’ясувати, якими вони мають бути на уроці, шляхом підбором слів до кожної
пропонованої букви:
У – уважні
Р – розумні
О – організовані
К
- кмітливі.
Інтригуючим моментом була тема уроку, яку учні повинні прочитати в шифрограмі.
Адже спосіб шифрування був сучасний: це СМС- повідомлення. Уміння користуватися
комп’ютерними технологіями дало можливість учням швидко визначити тему уроку:
«Штучні та синтетичні волокна»
Під час мотивації навчальної діяльності
учнів, Наталя Михайлівна підвела учнів до того, що на сучасному етапі всі
натуральні тканини мають добавки, що поліпшують їх властивість.
Для кращого сприйняття учнями нового
матеріалу використовувалися комп’ютерні та інноваційні технології, проводились
різні форми роботи: робота в зошитах, з підручником, з текстом, виступи учнів з
повідомленнями, робота в групах, виконання вправи «Розірвана шпаргалка»,
ставилися проблемні запитання, « мозкова атака» проведена під час рефлексії.
З великим інтересом учні переглянули
слайди про полімери синтетичних волокон, про вироби з даного матеріалу. А
посмішка на обличчях учнів
спостерігалась під час перегляду слайдів про одяг для людей із
натуральних, штучних та синтетичних волокон, що пропонувала хімічна
промисловість.
Проведені лабораторні дослідження
узагальнили та закріпили знання учнів з вивченої теми. Групи юних хіміків
досліджували штучне та синтетичне волокна, порівнювали їх фізичні та хімічні
властивості. Бажання кожного учня зробити висновок, донести результати своїх досліджень до
присутніх – це і були ті очікувані результати, які хотіла побачити і почути
Наталя Михайлівна.
Вправа «Розірвана шпаргалка» була миттєво
виконана, що ще раз доведено, що творчий учитель навчив учнівський колектив
творчо працювати.
Емоційне ведення уроку Наталею
Михайлівною, такт і толерантність у спілкуванні з учнями, його нестандартність,
сприяли розвитку пізнавальної активності учнів, стимулювали розвиток творчої ініціативи та забезпечували формування
в колективі атмосфери плідного співробітництва, що вимагає сьогодення.
Заступник директора
з навчально – виховної роботи
Сізоненко Н.О.
|