Педагогічний тренінг
26 січня методист ліцею Баранюк Л.Г. зібрала небайдужих педагогічних працівників на педагогічний тренінг з актуальної теми: «Викладач, майстер виробничого навчання - це професія, чи стиль життя?».
Після вступного слова тренера, учасники презентували гарними компліментами колегу, який знаходився по ліву руку.
А далі була вправа «розігрів мозку», яку виконували п’ять творчих груп, кожна з яких протягом 2-х хвилин складала асоціативний кущ до терміну «навчальний кабінет», порівнюючи його з сонцем, квітучим кущем, розлогим деревом, але всі зійшлися на думці про те, що навчальний кабінет - це наш другий дім.
Тренер запропонувала ще одну вправу на визначення індивідуальних моральних якостей педагога, який більшу частину робочого часу проводить з учнями саме у своєму кабінеті. Кожну якість учасники записували на стікери, які прикріплювали на фліпчарт. Як виявилося на першому місці постала відповідальність, а за нею - справедливість, любов до учнів та до обраної професії, професіоналізм, творчість.
Після цього тренер висвітлила на слайді результати попередньо проведеного анкетування учнів, які хочуть бачити педагогічних працівників справедливими, люблячими, терплячими, розуміючими та такими, які допомагають вирішувати проблеми, розділяють їх погляди. Після обговорення цієї вправи, кожний для себе зробив певний висновок.
Не менш цікавою була вправа «творчість», завданням якої було порівняння професії педагога з іншою професією. Як виявилося жодна професія не вбирає в себе стільки функцій, як педагогічна діяльність.
Нам можна впевнено говорити про викладача та майстра в.н. словами українського поета С.Л. Соловейчика: «Він актор, але його глядачі і слухачі не аплодують йому. Він скульптор, але його роботи ніхто не бачить. Він лікар, але його пацієнти рідко дякують за лікування та далеко не завжди бажають лікуватися, він садівник, ...».
Заключні вправи міні-тест «я надаю перевагу…» та «дерево бажань» сприяли усвідомленню необхідності вироблення кожним педагогом своїх позитивних ціннісних орієнтирів, внутрішніх установок на свою професію педагога і людини, прагнення будувати своє життя у відповідності з цими цінностями й установками.
Учасники тренінгу прийшли до висновку, що позитивна внутрішня установка на свою професію дуже важлива. Потрібно не забувати думати про себе по-доброму та виявляти все найкраще і світле в нашій професії; відчути, яке важливе і неповторне наше життя.
Адже праця педагога - це є і професія, і стиль життя, тих, хто обрав нелегку, проте одну з найнеобхідніших професій теперішнього і майбутнього суспільства.
Член методичної ради,
голова МК»Обліковець, діловод» Т.О.Шупрудько
|