Педагогічні читання МК «Обліковець, діловод»
Естафету педагогічних читань в ліцеї продовжили члени методичної комісії «Обліковець, діловод», які зібралися 25 січня, щоб обговорити актуальну тему «Здоров’язберігаючі технології начання - інноваційні педагогічні технології ХХІ століття».
Епіграфом до виступу голови методкомісії Шупрудько Т.О. став вислів Герофіла древньогрецького лікаря: «Без здоров’я і мудрість незавидна, і мистецтво бліде, і сила в’яне, і багатство без користі, і слово безсиле». Досвідчений викладач, спеціаліст вищої категорії звернула увагу на причини і наслідки порушення здоров’я підлітків та молоді, напрямки діяльності викладачів та майстрів в.н. щодо формування в учнів умінь збереження й зміцнення власного здоров’я, через систематичне виконання вправ, як: гімнастика для очей, пальчикова гімнастика, фізкультхвилинки, контроль та самоконтроль за правильною поставою, точковий масаж, які проводяться в ігровій формі, що позитивно впливають на емоційний стан учнів і найбільше їм подобаються. Свій виступ Тетяна Олександрівна підсилила презентацією та прикладами з власного досвіду роботи про розвиток життєвих навичок учнів, їх адаптацію на виклики сучасного суспільства, уміння діяти відповідно до вимог та проблем повсякденного життя.
Молодий майстер виробничого навчання Галахут К.І. продемонструвала вправу дихальної гімнастики «Умовне стискання м’яча», яке дійсно допомагає поліпшувати дихання після довготривалої монотонної роботи за комп’ютером. Важливо те, що Крістіна Ігорівна переконує учнів у необхідності виконання таких вправ. Тому на уроках професійно-практичної підготовки вони із задоволенням виконують таку здоров’язберігаючу вправу. Також запропонувала частіше проводити невеликі вправи-смішинки для емоційної розрядки.
Досвідчений викладач, спеціаліст першої категорії Дика Ольга Миколаївна повідомила про фактори, які найбільше впливають на фізичний та психічний стан здоров’я людини (як учнів, так і педагогічних працівників) і запропонувала здоров’язберігаючі прийоми, що допомагають уберегтися від їх шкідливої дії.
Майстер виробничого навчання Нікуліна Вікторія Вікторівна запропонувала доцільно змінювати види навчальної діяльності під час уроків, а також схему впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховний процес. Методист запропонувала колегам використовувати дану схему під час підготовки та проведення уроків.
Про фізхвилинки під час поточного інструктажу, які допомагають зняти втому та напругу, розповіла досвідчений майстер Ярошенко А.А.. Також Анна Анатоліївна навела приклади з власного досвіду роботи про вправи, які допомагають учням покрашувати самопочуття, уникати стресів. Особливо піднімають настрій невеликі вірші, під час яких учні виконують рухові вправи.
По закінченню обговорення виступів, члени методичної комісії прийняли спільні рішення для виконання, зокрема:
- врахувати стан здоров’я учнів і їх індивідуальні психофізичні особливості при виборі форм, методів та засобів навчання на уроках;
- доцільно змінювати види навчальної діяльності під час різних типів уроків;
- постійно використовувати на уроках здоров’язберігаючі вправи;
- прораховувати оптимальне навантаження учнів під час уроку та під час виконання ними домашніх завдань;
- створювати сприятливий мікроклімат уроку через короткочасне емоційне розвантаження учнів;
- постійно розвивати життєві навички учнів до адаптації і позитивної поведінки, уміння діяти відповідно до вимог та проблем повсякденного життя, уникаючи стресів та депресій.
Методист ліцею Л.Г.Баранюк
|