Один з найкращих уроків
Один з найкращих уроків професійно-теоретичного навчання з важливої для нашого південного регіону професії «Тракторист-машиніст с.г. виробництва» 23 квітня провів викладач ІІ категорії Булаш Сергій Анатолійович. Великий досвід як інженера-механіка, як майстра виробничого навчання, а згодом – викладача, як небайдужої людини, що переймається проблемами вирощування високих врожаїв сільськогосподарських культур в Україні, Сергій Анатолійович підготував і провів на високому науково-методичному рівні урок агротехнології з теми: «Способи та строки внесення мінеральних добрив».
Багата мотивація навчальної діяльності переплелася з актуалізацією, що майстерно вибудована на міжпредметних зв’язках з предметами «Біологія» та «Хімія», «Сільськогосподарські машини» та «Трактори», а також на внутрішньо предметних зв’язках зокрема з тем: «Вступ. Основи агрономії», «Технології обробітку грунту», «Технології догляду за посівами» та у супроводі презентації, навчального відеофільму «Технологія внесення мінеральних добрив» поступово перейшли до вивчення нової теми, не залишивши байдужим жодного учня.
Чітко поставлені викладачем у логічній послідовності питання вимагали не стільки правильних відповідей, а більше розмірковування учнів на підставі їх раніше набутих знань, спостережень, певного життєвого досвіду, адже у окремих учнів батьки є фермерами, що займаються вирощуванням с.г. культур.
На запитання: при яких умовах добриво забезпечить максимальний ефект, способи внесення добрив та їх особливості, учні відповідали майже хором, перераховуючи, загинали пальці на руці.
Вивчення видів машин для внесення різних видів добрив різними способами учні вивчали на прикладі тієї сільськогосподарської техніки, яка є в ліцеї та за допомогою фрагметів навчального фільму й відеороликів. На скільки учні уважно сприймали навчальний матеріал засвідчила невелика самостійна робота: заповнення таблиці про види добрив та с.г. машин для їх внесення, з якою за лічені хвилини всі учні впоралися.
Спільна робота викладач-учні протягом уроку викликала бажання у юнаків ще більше дізнатися та зрозуміти, через це вони без остраху ставили зустрічні запитання, на які давали відповідь не тільки викладач, але й учні групи.
Щоб переконатися в тому, чи якіно засвоїли учні тему уроку, викладач на завершення провів технічний диктант, який оцінили учні шляхом взаємоперевірки.
Всі види діяльності учнів упродовж уроку викладачем враховані, а в кінці уроку прокоментовані та виставлені оцінки. Як результат:18% отримали оцінки високого рівня, 36% - достатнього та 44% - середнього.
Методист Баранюк Л.Г.
|