Неуспішність учнів: ознаки, причини і шляхи її подолання
така тема семінару, який організувала 13.01.2017р. методист ліцею Баранюк Л.Г.
Під час семінару розглядалися питання щодо видів відставання та ознак неуспішності учнів у навчанні. Детально аналізувалися причини неуспішності частини ліцеїстів, серед яких проявляються відсутність інтересу до навчання, слабка сила волі, недисциплінованість, відсутність почуття обов’язку і відповідальності, а також недоліки в діяльності частини педагогічних працівників, які ще недостатньо створюють в окремих групах атмосферу поваги до знань, молоді спеціалісти ще мають недоліки в методиці викладання, просліджується недостатня організація індивідуальної роботи з відстаючими та слабо встигаючими учнями.
Опрацювавши тему, члени педагогічного колективу прийняли важливі рішення, щодо подолання учнями стійкого відставання з одного предмета чи предметів одного профілю через наступні форми роботи:
* вдосконалення методики викладання предмета;
*доступне розкриття навчального матеріалу, розвиток мислення учнів;
* диференціювання завдань з усунення прогалин у знаннях;
* спеціальне повторення недостатньо засвоєних тем;
* позаурочні заходи, спрямовані на розвиток інтересу до навчального предмета;
* усунення відставання та неуспішності шляхом проведення:
- консультацій з проблемних питань (колективні та індивідуальні);
- посилення контролю за щоденною працею учнів;
- своєчасне реагування на окремі факти відставання, виявлення їх причин і вжиття оперативних заходів щодо їх усунення;
- розробка індивідуальних завдань з вивчення пропущеного;
- контроль за виконанням заданого.
В роботі семінару активну участь приймав директор ліцею Дорошенко В.Г., який звернув увагу викладачів та майстрів виробничого навчання на подолання дидактичних причин неуспішності через пошуки оптимальних методів і форм навчання, подальше застосування нових педагогічних технологій навчання, розвитку і виховання учнів, проблемне навчання та комп’ютеризацію навчально-виховного процесу.
Член методичної ради ліцею Шупрудько Т.О.
|