Місячник методичної роботи членів МК викладачів
природничо-математичного циклу
З першого жовтня розпочався місячник методичної роботи членів МК викладачів природничо-математичного циклу і розпочала його молодий викладач математики Тарановська Людмила Олегівна. Першим її кроком був зроблений випуск стінної газети з цікавим пізнавальним матеріалом, а наступним – відкритий урок з алгебри і початків аналізу в групі №м165 учнів І курсу з професії «Кухар; кондитер», який проведено на високому науково-методичному рівні.
На перший погляд тема уроку «Розв’язування вправ на відсоткові розрахунки» видалася простою. Але для учнів дійсно набуті на уроці знання стали цікавими та необхідними.
З перших хвилин уроку викладач зуміла налаштувати учнів на активну, послідовну працю з формування умінь та навичок розв’язувати задачі на знаходження відсоткового відношення, шляхом розвитку аналітичного мислення. Нетрадиційно проведена мотивація навчальної діяльності спонукала до активної діяльності всіх учнів, які давали відповіді на питання, доповнювали один одного, наводили приклади, а головне, прагнули виконувати розв’язки задач на дошці. Важливим моментом є те, що всі учні були у полі зору викладача.
Умови задач супроводжувалися презентаціями, а розв’язки проблемними питаннями або підказкою, яка була захована у розгадуванні ребусів. Важливо й те, що кожна задача мала свою тематику, пов’язану з професійною діяльністю, тобто, з професіями, які учні опановують в ліцеї.
У незвичній формі було проведене закріплення набутих знань та умінь. Учні об’єдналися у малі групи (елемент інтерактивної технології навчання) та виконували вправу «Кольори в ряд». На тестові завдання учні не тільки знаходили правильні відповіді, виконуючи вправи, але ще й вибирали кольорову смужку, де на їх погляд, була записана правильна відповідь. Кольорові смужки наклеювали на аркуш у тій послідовності, у якій давали відповідь.
Виконавши завдання та перевернувши аркуш з кольоровими стрічками, учні отримали кольори веселки. Таким чином відбулася самоперевірка набутих знань, а присутні колеги побачили успішний ступінь засвоєння теми уроку.
Учні отримали задоволення від такої форми роботи на уроці, а отримані оцінки об’єктивно висвітлили спільну роботу викладача і учнів, зорієнтовану на формування життєвої та професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітничих кадрів.
Методист Л.Г.Баранюк
|