Конкурс відкритих уроків набирає темп
17.10.2017р. в котрий раз відкритий урок з хімії провела одна з найдосвідченіших викладачів ліцею, спеціаліст вищої категорії Коноваленко Наталія Михайлівна. Першокурсників гр..№169, які прийшли на навчання з різних шкіл, викладач змогла невимушено налаштувати на сприйняття нової теми уроку та продуктивну розумову працю. Формування нових знань з теми «Нітратна кислота, нітрати. Вміст нітратів у харчових продуктах» відбувалося з першої і до останньої хвилини уроку за всіма принципами навчання.
Без дотримання Наталією Михайлівною принципу наочності («золоте правило» дидактики), що являло собою демонстрацію фізичних властивостей нітратної кислоти та нітратів (мінеральних добрив), хімічних властивостей (демонстрація окремих дослідів в умовах хімічного кабінету та віртуальних дослідів, презентації), не було б свідомого, активного сприймання й осмислення матеріалу учнями, розвиток їх спостережливості та зацікавленості.
Викладач, професійно застосовуючи інноваційні технології навчання та чергування різних розвивальних вправ, сприяла свідомому засвоєнню учнями нових знань.
Принцип зв’язку навчання з життям та майбутньою професією «Кухар, кондитер» практично реалізовувався через використання життєвого досвіду учнів, застосування вже набутих ними знань з професійної підготовки та розкриття практичної значущості цих знань. Це довела Долга Діана, повідомивши технологію приготування салату «Вінегрет» без нітратів.
Методично правильно викладач підвела разом з учнями підсумок роботи протягом уроку через спільно зроблений висновок, який сформували учні після представлених ними міні-проектів: ситуацію з нітратами не треба а ні драматизувати, а ні нехтувати нею.
А на додаток всі присутні на уроці отримали буклети з пам’яткою-рекомендацією «Як можна зменшити вміст нітратів у продуктах харчування». Спільна робота викладач-учні увінчалася успіхом. Як результат: третина учнів отримали оцінки достатнього рівня і ще третина – середнього. Це гарний результат, якщо врахувати, що на І курс навчання прийшли понад 80% учнів з початковим та середнім рівнем навчальних досягнень з хімії.
В цьому й заключається високий рівень пелагічної майстерності та прогресивний педагогічний досвід Коноваленко Наталії Михайлівни.
Методист ліцею Л.Г.Баранюк
|