Яскраве продовження конкурсу відкритих уроків
25 жовтня молодий, проте компетентний, педагог Тарановська Людмила Олегівна майстерно провела відкритий урок з алгебри і початків аналізу з учнями групи №166 І курсу. Тема уроку «Корінь n-го степеня. Арифметичний корінь n-го степеня і його властивості».
Урок розпочався з мотивації навчальної діяльності учнів, яку вдало здійснила викладач, шляхом коментування вислову Р.Декарта «Недостатньо мати лише добрий розум, головне – це раціонально застосовувати його». Тому учням було запропоноване питання:
- Чому дорівнює квадратний корінь з числа: а) 25, б) 36, в) 0, г)100?
Далі учні пригадали чому квадратний корінь з від’ємного числа не існує та які є властивості квадратного кореня.
Потім учні виконали вправу, що стала перехідним містком від раніше засвоєного матеріалу до сприймання і усвідомлення нової теми.
Поступово, крок за кроком, учні усвідомлювали означення «корінь n-го степеня», від чого залежить число коренів рівняння, що називають арифметичним коренем квадратним через чітке, доступне пояснення та наведення характерних прикладів та під час роботи з підручником, переглядом відео слайдів презентації до уроку.
Коли в учнів виникали запитання, то Людмила Олегівна надавала індивідуальну допомогу тим, хто її потребував, а тому учні могли продовжувати далі формувати повноцінні знання про корінь n-го степеня.
Щоб переконатися в тому, що учні розуміють матеріал, що вивчається, юнаки виконали ряд вправ у зошитах, а бажаючі здійснили розв’язок на дошці. Учням було цікаво працювати тому, що Людмила Олегівна майстерно здійснювала внутрішньо предметні зв’язки, залучаючи учнів до пригадування, змінювала форми діяльності, щоб учні не стомлювалися та не втрачали інтерес до опанування знань, формуючи уміння їх застосовувати.
Для перевірки рівня усвідомлення та засвоєння нової теми, викладач запропонувала учням виконати самостійну роботу. Як результат - з 26 учнів 15% отримали оцінки достатнього рівня, 81% - середнього рівня та 4% - початкового рівня. Це вже є успіх спільної роботи викладача й учнів, які прийшли навчатися з професії «Тракторист-машиніст с.г. виробництва». Адже оцінки з математики за базову школу у більшості з них були лише початкового рівня.
Методично правильно Тарановська Л.О. підвела разом з учнями підсумок роботи протягом уроку через застосування інтерактивної вправи «Скринька знань», ще раз наголосивши на тому, що знання потрібно здобувати для того, щоб їх застосовувати у подальшому навчанні та життєдіяльності.
Методист Л.Г.Баранюк
|