У кожного народу є свій Вчитель, людина, яка може висловити те, що майже непомітно в буденно-часовому вимірі, побачити значущу істину поглядів, яка в історичному часі успішно еволюціонує, живлячи нові педагогічні ідеї.
У вересні педагогічний колектив ліцею опрацьовував матеріали спадщини великого педагога ХХ століття В.О.Сухомлинського, 95-річчя від дня народження якого відзначала педагогічна спільнота України та світу. Так це не перебільшення. Адже В. А. Сухомлинський — автор 48 монографій і брошур, більше 600 статей, 1500 оповідань і казок. Твори В. Сухомлинського видані 59-а мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 32 мови світу і витримала 55 видань. Твори В. Сухомлинського видавались в багатьох країнах світу. З його педагогічними ідеями ознайомлються у Японії і Катаї, Польщі і Латвії, Іспанії та Болгарії.
Тому у педагогічному колективі вирішили доторкнутися до великої та безцінної спадщини – гуманістичної педагогіки В.Сухомлинського.
Був випущений методичний бюлетень під рубрикою «Актуальність педагогіки В.О.Сухомлинського».
Викладачі та майстри виробничого навчання готувалися до науково-теоретичної конференції «Педагогіка Сухомлинського – педагогіка ХХІ століття». Під час конференції, яка відбулася 26 вересня, прозвучали виступи викладачів вищої категорії Коноваленко Н.М., яка донесла присутнім суть книги «Методика виховання колективу», звернувши увагу на необхідність виховання людини-громадянина, творчої особистості та Сізоненко Н.О. , яка розкрила актуальність питання про те, як добитися, щоб слово педагога (вихователя) доходило до серця вихованця.
Майстер виробничого навчання другої категорії Тарасюк Л.В. підтримала педагогічні ідеї Сухомлинського, загостривши увагу на тому, що колектив в усі часи був засобом всебічного розвитку особистості, закликала колег плекати учнівський колектив, в якому дійсно формуються кращі моральні якості людини як доброта, чуйність, милосердя, взаєморозуміння та взаємопідтримка.
Також підготували змістовні виступи майстри виробничого навчання Пашкова С.А., Лактіонов В.В., Ярошенко А.А., яким небайдуже сьогодення підростаючого покоління. Вони, як і мудрий педагог В.О. Сухомлинський, переконані в тому, що потрібно любити свою професію, дітей, «знати кожний порух юної душі».
В результаті обговорення педагогічні працівники ліцею прийшли до спільної думки про те, що педагогічна спадщина В. А. Сухомлинського:
- актуальна;
- спрямована на виховання самоповаги підростаючого покоління;
- шлях від неподобства до гуманізму;
- потрібно вчити учнів так, щоб вони ворушили не тільки звивинами мозку, а й звивинами своєї душі;
- педагог, не тільки за дипломом, а за покликом душі, повинен перш за все виховувати Людину, яка творить добро, є чуйною до чужого болю, безкорисливою, відповідальною, розуміючи у глибині душі, що тільки так кожний може розраховувати на допомогу іншого.
Адже саме на це спрямована вся виховна система Василя Олександровича Сухомлинського.
Методист ліцею Л. Г. Баранюк