Відкритий урок з хімії «Карбонатна кислота. Солі карбонатної кислоти, їх поширення та застосування»
Під час декади хімії, що проходила в рамках місячника методичної роботи МК викладачів природничо-математичного циклу, досвідчений викладач, спеціаліст вищої категорії Коноваленко Наталія Михайлівна провела на високому науково-методичному рівні відкритий урок з теми «Карбонатна кислота. Солі карбонатної кислоти, їх поширення та застосування» в групі №165 І курсу, які опановують професію «Кухар, кондитер».
Застосовуючи інтерактивні технології навчання, презентацію, викладач вміло вибудувала урок-дослідження, під час якого учні дослідили склад та властивості карбонатної кислоти і її солей (карбонатів, гідрокарбонатів), на основі попередньо набутих знань про загальні властивості кислот і солей, а також їх поширення у природі та застосування у життєдіяльності людини.
Крок за кроком учні опановували знання про молекулярну формулу карбонатної кислоти через проведений викладачем хімічний дослід. Під час досліду учні усвідомили, що дана кислота в природних умовах не існує.
Далі учні вивчали хімічні властивості, проводячи не тільки хімічні досліди, але й записуючи рівняння хімічних реакцій на дошці та в зошитах.
Щоб привернути увагу та викликати зацікавленість не тільки до вивчення даної теми, але й до хімії, як предмету природничо-математичного циклу, було запропоновано опереджуюче завдання - історично-хімічне дослідження учениці Гашевської Діани про карбонатні солі, зокрема, чи насправді вони були причетні до смерті цариці Стародавнього Єгипту – Клеопатри.
Після повідомлення учні проробили дослід та з’ясували, що утворена сіль (ацетат кальцію) а ж ніяк не є отруйною.
Далі учні характеризували солі та особливо гідрокарбонат, який широко застосовується у харчовій промисловості та у побуті, тим самим формували професійну і життєву компетентність.
Час уроку добіг до кінця. Під час рефлексії учні повідомляли про що дізналися, чому навчилися, що здивувало та запам’яталося. Дійсно для багатьох з них це був незвичний урок.
Як результат: одна учениця отримала оцінку високого рівня, третина учнів отримали оцінки достатнього рівня і ще третина – середнього. Це гарний результат, якщо врахувати, що на навчання в ліцей прийшли 80% учнів з початковим та середнім рівнем навчальних досягнень з хімії.
Методист
Л. Г. Баранюк
|