Продуктивне навчання – особливий вид інноваційної педагогічної діяльності
У рамках місячника методичної роботи в ліцеї 19 лютого методистом ліцею Баранюк Л.Г. проведений семінар «Продуктивне навчання – особливий вид інноваційної педагогічної діяльності» з метою оновлення змісту навчально-методичної роботи педагогічного колективу, удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, оновлення та наповнення комплексно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу, сприяння творчому та професійному розвитку викладачів й майстрів виробничого навчання, поширення кращого досвіду в педагогічній діяльності.
Методист звернула увагу членів педагогічного колективу на одному з головних завдань сьогодення освіти, а саме, на якісну підготовку майбутніх фахівців, конкурентоспроможних на ринку праці, акцентувавши увагу на тому, що ліцей, як соціально-педагогічна система, покликаний забезпечити досягнення таких освітніх результатів, які б відповідали цілям розвитку особистості учня й сучасним вимогам суспільства.
Вирішення даної проблеми Баранюк Л.Г. бачить в переході від навчання «як передачі знань учню» до продуктивної освіти, коли накопичення знань учня відбувається в процесі створення ним власних освітніх продуктів як: передбачень і досліджень, творів і правил, діючих моделей і приладів, оригінальних вправ і учнівських проектів, комп’ютерних програм тощо.
Члени педагогічного колективу переконалися в тому, що застосування технології продуктивного навчання надає можливість здійснювати навчання учнів на основі їх практичного та життєвого досвіду, що допомагає молоді ефективно здійснювати професійну підготовку, розв’язувати соціальні та психологічні проблеми.
Також методист закликала педагогічних працівників у своїй діяльності керуватися основними принципами продуктивного навчання як:
- глибоке знання природи кожного учня і їх потреб, законів розвитку і виховання;
- демократичні стосунки з вихованцями; гуманізація, індивідуальність, вільний вибір;
- самоосвіта, продуктивність, результативність.
Все це може забезпечити продуктивний урок, який повинен бути орієнтиром сучасного педагога.
Член методичної ради,
голова МК «Обліковець, діловод»
Т.О. Шупрудько
|